Jóga

Gombás Niki, szenvedélyes terepfutó és jógaoktató vagyok. Rövidtávfutóként töltöttem iskolás éveimet, majd az éveken át tartó Pilates-szeretet után találtam rá a hosszútávú terepfutásra és a jógára. Számomra ezek a sportok jelentik a teljes elvonulást a káoszból, önmagam határainak keresését, és az engem körülvevő világ folyamatos újraértelmezését.

Oktatáskor a jógára mint eszközre tekintek, hiszen magam is futó lévén tudom, hogy nekünk, sportolóknak mennyire fontos és szükséges kiegészítő tevékenység az erősítés, nyújtás. A sportsérülések megelőzése a fő fókuszom, azonban az órák személyre szabásával már meglévő sérülésekkel is foglalkozom.

Szeretettel várom a gyakorlásra mindazokat, akik úgy érzik, elsősorban a jóga testi hatásait és az általa nyújtott fizikai fejlődést keresik: nyújtással és egyensúlyfejlesztéssel kombinálva erősítenék mélyizmaikat.

The yoga classes are available in Hungarian and English languages!

Hatha jóga (Hatha yoga)

A jóga egyik legklasszikusabb formája. Lassú, célzott mozgással kötünk össze hosszabb ideig kitartott pózokat, ezzel a legmélyebben rejlő izmokat és a koncentrációnkat is megdolgoztatva. A hatha jóga órákat azoknak ajánlom, akik szívesen elmélyednének kicsit a jóga fizikai testet meghaladó gyakorlásában. Itt a helyed, ha nagyon ráéreztél a jógára, és érdekel, mi mindent kaphatsz még tőle az erősebb, hajlékonyabb testen túl. De akkor is jól fogod érezni magad, ha még soha nem voltál jóga órán, hiszen a gyakorlást a résztvevőkhöz igazítom.

Jóga futóknak és sportolóknak (Yoga for runners)

Amikor futóként, hobbisportolóként jobb eredményekért dolgozunk – legyen az fogyás, idő, hatékonyság, vagy bármi más -, előbb-utóbb visszaköszönnek régi, esetleg kezeletlen problémáink, vagy a terhelés alatt szerzünk újabbakat. Ezen sérülések megelőzésének és enyhítésének kitűnő módja a jóga, ám nem mindegy, hogyan jógázunk. A nyújtás nem jóga, megfelelő kontroll nélkül rengeteg sérülést csak súlyosbítani lehet vele.

Én abban segítek, hogy az egyéni problémákat és kihívásokat, terveket figyelembe véve olyan órán vehess részt, ahol erősítünk, nyújtunk, lélegezni tanulunk, ám nem kell úgy érezned, hogy az eredmény érdekében olyan területekre kényszerülsz tévedni, ahol nem érzed otthonosan magad. A testedre fogunk koncentrálni – mint egy rendszerre.

A Jóga órák időpontja:

Kedd: 18:00-19:30 Hatha jóga / Hatha yoga

Péntek: 07:00-08:00 Jóga futóknak / Yoga for runners

Gombás Niki e-mail címe: [email protected]

Share This